wtorek, 17 marca 2015

Nie ryż, nie makaron...

Czasem mam wrażenie, że w mojej diecie 70% to makaron. Uwielbiam go właściwie pod każdą postacią. Czy w misce pasty, zupy, zapiekany, czy na zimno... 
Czasem dla odmiany gotuję coś z ryżem - risotto, tajskie curry, czy jako towarzystwo do ryby...

Możliwości jest naprawdę sporo.
Ale czasem mam ochotę na ucieczkę i wtedy z pomocą przychodzi mi kaszka/mąka kukurydziana i pyszna kremowa polenta.



Ja najbardziej lubię polentę kremową, ale można też zrobić ją "na sztywno" ostudzić i później grillować. Też pycha.
Przygotowanie polenty to dosłownie 5 minut. Zdecydowanie więcej czasu zajmuje przygotowanie dodatków. Można jeść ją z świeżymi/grillowanymi warzywami, warzywnym leczo, pieczonym/grillowanym mięsem. Pasuje naprawdę do wielu dań do których standardowo użylibyśmy ryż.

Do przygotowania polenty potrzeba:
50 g mąki kukurydzianej/ drobnej kaszki kukurydzianej
250 ml wody (do przygotowania wersji do grillowania 200 ml)
szczypta soli
łyżka parmezanu
łyżka mascarpone

Wodę gotujemy w garnku, wrzącą solimy, stopniowo (ciągle mieszając) dodajemy do niej mąkę. Gotujemy tak ok 3 minuty. Polenta szybko gęstniej więc warto zmniejszyć intensywność gotowania.
Następnie dodajemy mascarpone, gotujemy jeszcze ok 2 minut i na koniec dodajemy parmezan.
Kaszkę można przyprawić ulubionymi przyprawami, w zależności od dodatków.
Można dodać też suszone pomidory, świetnie pasują np. do grillowanego mięsa ze świeżymi warzywami.

Spróbujcie zrobić na szybki posiłek po bieganiu ;).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz