środa, 18 czerwca 2014

Truskawkowe szaleństwo!

Pierwsze owoce lata.


Nie potrafię przejść obojętnie obok straganu z truskawkami. Serce bije trochę szybciej i przypominają mi się lata dzieciństwa ... Moja młodsza siostra ma urodziny w czerwcu, zawsze zazdrościłam jej tortu z truskawkami :). Teraz gdy cena truskawek spada w mojej lodówce jest zawsze łubianka truskawek.
Część zjadam prosto z durszlaka, część ze śmietaną lub jogurtem, część w prostych deserach, dodaję do słodkiego śniadania... dużą partię koniecznie mrożę, żeby przypominać sobie te długie czerwcowe dni w środku szarej jesieni lub zimnej zimy.
Poniżej kilka moich truskawkowych migawek. Jedzcie truskawki puki są, są takie pyszne!

szybkie śniadanie idealne w pracy (twarożek, ricotta i jogurt grecki, płatki, orzechy i truskawki)
Proste a takie pyszne
Galaretka z truskawkami, orzeźwiająca i dobra dla stawów 
Owocowa sałatka
Drożdżówki z truskawkami, idealne w oczekiwaniu na jagody :)

I najważniejsze, człowiek czasem musi słodko poszaleć. Mój ukochany deser - Pavlova!

4 komentarze:

  1. Mimo wszystko cieszę się, że truskawki są sezonowe - przez lato zjadam ich hurtowe ilości aż nie mogę na nie patrzeć :)
    ale pasują do wszystkiego, to fakt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, jakoś naturalnie w lipcu przechodzę na maliny, jagody czy brzoskwinie :) Jakoś nie kuszą mnie te "późniejsze truskawki" :)

      Usuń
  2. truskawki to bomba witaminowa dla zdrowia i urody:)

    OdpowiedzUsuń